Președintele ANPC, Marius Dunca, a declarat că românilor „le e teamă” să mai facă un credit.
„Fac un apel către instituțiile financiar-bancare să fie un pic mai deschise sau să aibă o deschidere mult mai largă față de consumatorii aflați în situații dificile în acest moment și ar trebui să venim cu soluții optime. Nu uitați că credibilitea în instituțiile financiar-bancare este un pic scăzută, românii nu mai au încredere, le e teamă să facă un credit și orice oferte le faceți vă rog să fie corecte, transparente și foarte foarte clare”, le-a transmis luni președintele ANPC, Marius Dunca, băncilor și IFN-urilor în cadrul seminarului „Ziua Consumatorului de Servicii Financiare”, organizat împreună cu Asociația Societăților Financiare ALB România.
El a arătat că, pe de altă parte, este nevoie de o mai bună informare și educare în rândul consumatorilor, acest rol revenind instituțiilor financiar-bancare.
Totodată, făcând referire la directiva europeană 17/2014, care va intra în vigoare anul viitor, Dunca a făcut apel la bănci și IFN-uri să se axeze și pe ce înseamnă împărțirea riscului valutar între operatorii financar-bancari și consumatori, astfel încât să se poată găsi o soluție echitabilă.
„De asemenea, aș vrea să va aplecați mai mult asupra a ce înseamnă recuperatori de creanțe. Vin sesizări la ANPC din partea consumatorilor care spun că le sunt amenințate familiile, vecinii, sunt sunați copiii, sunt puse afișe mari de recuperare în față blocului. Aș vrea să reglementăm împreună aceste lucruri”, a spus Dunca.
El a precizat că își dorește o comunicare instituțională mai bună între ANPC, instituții financiar-bancare și autorități, astfel încât să existe o colaborare permanentă pe problemele care apar în sistem.
„Din punctul nostru de vedere, al ANPC, cred că prevenția pe care trebuie s-o ducem împreună reprezintă cheia stabilității și încrederii. Ar trebui să comunicăm mai mult unde legea ne dăm seama că nu ajută nici consumatorii, nici mediul de afaceri. Trebuie să venim cu argumente, vreau să colaborăm, să comunicăm mai mult, cred că aceste întâlniri ar trebui să fie cu caracter permanent, nu o dată pe an”, a punctat președintele ANPC.
El a adăugat că ANPC va fi de partea consumatorului mereu, dar doar în cazurile în care acesta are dreptate, iar cand nu este cazul, va încerca să găsească o soluție de a regla problemele.
„Aș vrea ca la finalul zilei să putem ieși cu un proiect pe care să-l înaintăm parlamentarilor sau care să vină către ANPC”, a concluzionat Dunca.